Scientific Educational Studies Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme temel alanında Aralık ve Haziran aylarında olmak üzere yılda iki kez yayınlanan bilimsel hakemli bir dergidir.
Amacımız: Scientific Educutional Studies olarak Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme temel alanında kuram ve uygulamaya katkı sağlamaktır.
Vizyonumuz: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen yetiştirme temel alanında uluslararası bilimsel yayınlarda öncü rol almak ve saygın indekslerde taranmaktır.
Misyonumuz: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen yetiştirme temel alanında saygın indekslere girebilmek için objektif hakem süreçleri sonucunda nitelikli araştırmaları yayınlamaktır.
Hedefimiz: Vizyonumuzu gerçekleştirebilmek için sürdürülebilir bir yayın politikasıyla yılda en az iki sayı çıkarmaktır.
Scientific Educational Studies (Bilimsel Eğitim Araştırmaları) yayın kapsamına giren konular aşağıda yer almaktadır.
Metin içi kaynak gösterme ve kaynakça oluşturma kurallarının tamamı APA 6. stiline uygun olarak düzenlenmelidir.
APA 6 Kurallarına ulaşmak için tıklayınız.
Makale mizanpaj düzenlemenizi aşağıda yer alan şablonda ki kurallara uygun olarak yapınız.
SCIENTIFIC EDUCATIONAL STUDIES YAYIN POLİTİKASI VE ETİK İLKELER
Scientific Educational Studies (SES) Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme temel alanında Aralık ve Haziran aylarında olmak üzere yılda iki kez yayınlanan bilimsel hakemli bir dergidir.
SES olarak Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme temel alanında kuram ve uygulamaya katkı sağlamak, uluslararası bilimsel yayınlarda öncü rol almak ve saygın indekslerde taranmak amaçlanmaktadır. Bu amaçla dergimizin yayın politikası ve etik ilkeleri aşağıda açıklanmıştır.
YAYIN SÜRECİ VE POLİTİKASI
SES yayın politikası olarak bilimsel bilginin bilimsel yöntemlerle elde edilmesi, değerlendirilmesi ve yayımlanarak paylaşılmasını benimsemiştir. Bu amaçla yayınlanması istenilen çalışmalar Dergi Park otomasyonuna yazar/yazarlar tarafından yüklenmesiyle yayın süreci başlamış olur. SES’te yayınlanan çalışmalarda araştırmacılardan hiçbir ücret talep edilmez. SES’te yayımlanan tüm araştırmanın telif hakları dergiye aittir ve izin almak veya kaynak göstermeksizin kullanılmaz.
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
SES’te yayımlanması amacıyla dergi otomasyonuna yüklenen çalışmalar zorunlu haller hariç değerlendirme sürecinin en geç 60 günde tamamlanması esastır. Makale değerlendirme sürecinde ilk aşama editör değerlendirmesidir. Bu değerlendirmede editör gerekli gördüğü takdirde yazar/yazarlara öz düzeltmeler için 15 gün süre verir. Editörün ilk incelemesinden geçen makaleler alan editörlerine yönlendirilir. Alan editörleri makale değerlendirme için en az iki hakem belirler ve her hakeme makale değerlendirmesi için davet gönderir ve davetin kabulü için 15 gün, değerlendirme için de 15 gün süre verir. Bu süre sonrasında değerlendirilmeyen makaleler için aynı yolla yeni hakem görevlendirilmesi yapılır. Tüm araştırmaların değerlendirilmesinde kör hakemlik esastır. Hakemler tarafından talep edilen düzeltmeler varsa bu durum yazar/yazarlara bildirilir ve düzeltmeler için en fazla 15 günlük süre verilir. Hakemlerin değerlendirdiği makaleyi tekrar görmek istemesi durumunda alan editörleri tarafından makale hakemlere tekrar gönderilir ve son inceleme için 15 gün süre tanınır. Alan editörleri hakemlerin nihai kararına göre makaleyi ya yazarlara iade eder ya da alan dergi editörüne gönderir. Dergi editörü hakem sürecinden geçen çalışmanın son halini 15 gün içerisinde inceleyerek Yayın Kuruluna sunar. Yayın Kurulu makaleleri yazar/yazarlara iade etme, yayımlama ya da düzeltmelerden sonra yayımlama yetkisine sahiptir. Yayın Kurulundan geçen makale editör tarafından yayımlanması için sıraya konur.
DERGİ YAYIN KURULUNUN SORUMLULUKLARI
SES yayın kurulu derginin en temel karar organıdır en nitelikli bir şekilde yayınlanmasından ve tüm çalışmaların dergi politikasına ve etik ilkeler doğrultusunda yayınlanmasından sorumludur.
SES’te herhangi bir çalışmanın yayınlanıp yayınlanmayacağına ilişkin son karar yayın kuruluna aittir.
SES’te yayın Kurulu, yayımlanmış makalelerin her türlü etik ilkelere ilişkin yapılan itirazları karar bağlar. Yapılan itirazlarda sonucu itiraz edene, yazar/yazarlara ve varsa yazar/yazarların kurumuna bildirir. Haksız itiraz ve şikayetlerde şikayet edene karşı adli ve idari mercilere şikayet ve suç duyurusu hakkı yazar/yazarlara aittir.
EDİTÖRLER / ALAN EDİTÖRLERİNİN SORUMLULUKLARI
SES editör ekibi dergiye yayımlanması için gönderilen tüm çalışmaların etik kurul ve intihal raporlarını kontrol etmekten sorumludur.
SES’te editörler yayınlanacak makalelerde çalışmanın, özgünlüğü, alana katkısı, dil ve anlatımın netliği ile çalışmanın geçerliliği ve güvenirliğini derginin amaç ve politikalarına uygunluğunu denetler.
SES’te editörler, yazar/yazarların kişisel bilgilerini hiçbir şekilde üçüncü kişilerle paylaşamazlar.
SES’te editörler yayınlanması için dergiye gönderilen ve yayım sürecini tamamlamamış bir araştırma hakkında hiç kimseye bilgi veremezler.
SES’te editörler çalışmalarda insan ve hayvan haklarının dikkate alınmış olmasını değerlendirirler.
SES’te editörler bir makaleye ilişkin hakem görevlendirirlerken makalenin çalışma konusuna uygun hakem belirlerler.
HAKEMLERİN SORUMLULUKLARI
SES’te hakemler sadece uzmanlık alanı ile ilgili makaleleri değerlendirmeyi kabul etmelidirler.
SES’te hakemler kendilerine gönderilen çalışmaları değerlendirirken adil ve tarafsız olmalı, gizliliğe riayet etmelidirler.
SES’te hakemler değerlendirmeyi kendilerine tanınan süreler içinde yapmaktan sorumludurlar.
SES’te hakemler değerlendirmeyi tamamen bilimsel ölçütlere göre yapmalı, değerlendirmede başkaca değişkenleri dikkate almamalıdırlar.
SES’te hakemler yazarlara verdikleri dönütlerde akademik bir dil kullanmalıdırlar.
YAZARIN SORUMLULUKLARI
SES’e yayımlanması için gönderilen makaleler başka bir yerde yayınlanmamış veya yayın sürecine girmemiş olmalıdır.
SES’te yazarlar kongre sunumlarından ve lisansüstü tezlerden ürettikleri makaleleri dipnot olarak belirtilmelidirler.
SES’te yayımlanacak makaleler daha derginin otomasyona yüklenmesi sırasında çalışmanın etik kurul ve intihal raporunu sisteme yüklemekle sorumludurlar.
SES’te yazarlar yayımlanmadan önce editöre bildirmek şartıyla çalışmalarını geri çekme hakkına sahiptirler.
SES’te yazarlar makalelerinde kullandıkları tüm alıntılarına referans göstermek zorundadırlar.
SES’te ortak yazarlı makalelerde tüm yazarların onayı aranır.
SES’te yazarlar, hakemlerin ve editörlerin çalışmaya ilişkin düzeltme önerilerini yerine getirmekten sorumludurlar.
SES’te yazarlar yayımlanmış makalelerine ilişkin sonradan fark ettikleri önemli hataları editöre bildirmelidirler.
SES’te ortak yazarlı yayınlarda her yazar etik ilkeler konusunda eşit sorumluluk taşırlar.
Dergimizde çalışmalar için herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
My main research interest is multiple-choice items and test development. I focus on the influence of item writing techniques on item validity and reliability. I am also interested in the study of supplementary education. I explore causes and outcomes of private tutoring by using nationally representative data in Turkey, drawn from Program for International Student Assessment (PISA) made available by OECD. I specialize in advanced quantitative methods and large datasets.
Doç. Dr. Birsel Aybek, 1973 yılında Malatya'da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Malatya'da tamam ladı. 1996'da Çukurova Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalın' da lisans öğrenimini, 2000 yılında Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde yüksek lisansını, 2006 yılında ise Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde doktora eğitimini tamamladı. 1998 yılında Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümünde öğretim görevlisi olarak göreve başlayan Aybek, halen aynı üniversitede doçent olarak görev yapmaktadır. Aynı zamanda, 2016-2020 yılları arasında Eğitim Fakültesi dekan yardımcılığı idari görevini yürütmüştür. Aybek 2022 yılından beri Çukurova Üniversitesi Eğitim ve Öğretimden sorumlu öğrenci dekanı olarak görev yapmaktadır. Aybek, aynı zamanda Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi senato temsilci üyesidir.
Program geliştirme, disiplinlerarası öğretim, eleştirel düşünme, eğitim teknolojisi, medya-okuryazarlığı, öğrenme-öğretme süreci, öğretmen yetiştirme, eğitimde etik gibi birçok konu üzerinde çalışmalar yapan ve lisansüstü tezleri yöneten Aybek'in yurtiçi ve yurtdışı kongrelerde sunulmuş 91 bildirisi, ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmış 66 makalesi, yazılmış iki bilimsel kitabı, 2 çeviri kitabı ve 3 kitap bölümü ve kurum içi -dışı yapılmış bir çok projesi bulunmaktadır. Ayrıca akademisyenin alanıyla ilgili birçok kurum ve kuruluşlarda vermiş olduğu çok sayıda konferansı, semineri ve eğitimi bulunmaktadır.
Lisans eğitimini 1998 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Ana Bilim Dalında tamamlamıştır. Yüksek lisansını 2002 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kimya Eğitimi Programında, 2006 yılında ise yine aynı Ana Bilim Dalında doktorasını tamamlamıştır. 1999-2009 yılları arasında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi ABD’da Arş. Gör, Yrd. Doç. Dr. ve Doç. Dr. pozisyonlarında, 2009-2012 yıllarında, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Ana Bilim Dalında Doç. Dr. olarak çalışmış 2012-2014 yılları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi ABD’da Doç. Dr. olarak çalışmıştır. 2014 yılından bu yana Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi ABD’da Prof. Dr. olarak görev yapmaktadır. İlgilendiği başlıca çalışma alanları arasında kavram öğretimi, kavram yanılgıları, kavramsal değişim, bilim tarihi ve felsefesi gelmektedir. Hakemli dergilerde basılı ve konferanslarda sunulmuş 200 civarında çalışması mevcuttur. Ayrıca, birçok ulusal çapta bilimsel araştırma projelerinde aktif görevler almıştır. Bu çalışmalara ek olarak, ders kitabı yazarlık ve editörlüğü, bölüm yazarlıkları ve ayrıca birçok ulusal ve uluslararası dergilerde editör ve yayın kurulu üyelikleri bulunmaktadır. Evli olup üç çocuk babasıdır.
Yüksek Lisan ve doktora eğitimini Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim bilim dalında tamamlamıştır. 2012 yılında Doçent Dr, 2018 yılında Profesöre Dr unvanını almıştır. Halen Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Öğretim Üyesi olarak görevine devam etmektedir.
Doç. Dr. Mahmut Çitil, 1981 yılında Afşin’de doğdu. 2004 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nden mezun oldu. 2004-2010 yılları arasında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve MEB bünyesinde farklı özel eğitim okullarında görev yaptı. 2009 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde yüksek lisans programını tamamladı. 2010 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Eğitim Sosyolojisi alanında başladığı doktora programını 2016 yılında tamamladı. İlk doktorasıyla eş zamanlı olarak sürdürdüğü diğer doktorasını da Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim dalında üstün yetenekliler alanında 2016 yılında tamamladı. 2021 yılında özel yetenekliler alanında doçent unvanı aldı. Doç. Dr. Çitil; üstün yetenekli çocuklar ve eğitimleri, özel eğitim tarihi, politikaları ve yasal gelişmeler, eğitim sosyolojisi ve tarihi, engelli sosyolojisi, alanlarında çalışmalarını sürdürmektedir. Ayrıca başta Millî Eğitim Bakanlığı olmak üzere kamu kuruluşlarına, Bilim ve Sanat Merkezlerine ve ilgili sivil toplum örgütlerine “üstün yetenekliler” alanında eğitimler, seminerler vermekte ve akademik danışmanlık yapmaktadır. 2010 yılından bu yana Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi özel eğitim bölümünde öğretim elamanı olarak çalışan Doç. Dr. Çitil, 2020 yılından itibaren Üstün Zekâlılar Eğitimi Ana Bilim Dalı başkanı olarak görev yapmaktadır.